ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

                             Л И С Т

                  24.01.2003  N 11/5-12-1115-ЕП

                                      Начальникам митних органів
                                      Головним бухгалтерам


                Про застосування окремих положень
              Закону України "Про закупівлю товарів,
                робіт і послуг за державні кошти"


     Відповідно до роз'яснення Міністерства  економіки та з питань
європейської  інтеграції України  від 13.01.2003  N 19-44/24  щодо
застосування  окремих  положень  Закону   України  "Про  закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти" (  1490-14  )  (далі  -
Закон) Державна митна служба повідомляє.

     Згідно з частиною другою статті 32 Закону ( 1490-14 ) під час
застосування процедури запиту цінових  пропозицій  (котирувань)  -
замовник подає запит щодо цінових пропозицій (котирувань) не менше
ніж трьом виконавцям.  Для  того,  щоб  процедура  запиту  цінових
пропозицій (котирувань) відбулась, достатньо відповідно до частини
першої статті 28 Закону отримати дві цінові  пропозиції.  У  разі,
якщо  певний  предмет  закупівлі  у  регіоні може постачати тільки
певний  виконавець  і  при  цьому  немає  альтернативи,   доцільно
застосовувати процедуру закупівлі в одного виконавця.

     Відповідно до  статті  1  Закону  (  1490-14  )  договір  про
закупівлю - будь-який договір купівлі між замовником та виконавцем
- переможцем процедур закупівлі,  який укладається в результаті їх
здійснення.  Згідно  з  частиною  другою  статті  34  договір  про
закупівлю  укладається  тільки  у письмовій формі та відповідно до
положень Цивільного кодексу України ( 1540-06  ).  Але  при  цьому
повідомляємо,  що  відповідно  до  статті  45  Цивільного  кодексу
України недодержання форми угоди,  якої вимагає  закон,  тягне  за
собою  недійсність  угоди  лише у разі,  якщо такий наслідок прямо
зазначено в законі.

     Щодо    закупівлі   пально-мастильних    матеріалів.    Перед
здійсненням закупівлі замовник повинен вивчити ринкову кон'юнктуру
цін  на  даний  вид  товару,  а  також  дослідити  мережу  АЗС.  У
результаті проведення процедури торгів  замовник, за необхідності,
може   відповідно  до   умов   тендерної  документації   оголосити
переможцями  кілька  АЗС,  які знаходяться  на  різних  маршрутах.
Протягом року замовник матиме можливість здійснювати заправку саме
у  того   виконавця,  який  знаходиться  на   маршруті  слідування
автотранспортного засобу.

     Щодо проведення ремонту автотранспортних  засобів на маршруті
слідування.   При  виникненні  поломок   на  маршруті   слідування
автотранспортного засобу проведення ремонту  здійснюється на місці
поломки,  а потім  оформлюється звіт  про  здійснення закупівлі  в
одного  виконавця  у зв'язку  з  виникненням нагальної  потреби  у
здійсненні  закупівлі  у  зв'язку  з  особливими  економічними  чи
соціальними обставинами, яких замовник не міг передбачити.

     Щодо здійснення закупівель товарів  для господарських потреб,
тендер на  які не проводився  або які на  даний момент відсутні  у
виконавця - переможця торгів. У  разі виникнення подібної ситуації
замовник повинен  обрати та провести процедуру закупівлі  на даний
предмет закупівлі.  Оскільки суми при таких закупівлях  незначні -
доцільно  застосовувати процедуру  запиту  цінових пропозицій  або
закупівлі  в одного виконавця,  якщо предмет закупівлі  відповідає
вимогам статті 33 Закону ( 1490-14 ).

 Заступник Голови Служби                                 В.С.Копач